søndag 26. juni 2011

Sommerferie!!!

Endelig kom sommerferien! Totalt uvirkelig, men like fullt utrolig deilig! I dag har vi bada og kosa oss ute i sola, vel vitende om at det kanskje blir mange dager til neste finværsdag. Men som poden sa: "YR lyver sikkert!" Vel, det er jo lov å håpe? ;-)

Nå blomstrer klematisen jeg har satt i en krukke ved inngangspartiet. Nydelig! Ved foten av klematisen blomstrer en rosa tvillingsblomst og en blålilla million bells.


Clematis "Ville de Lyon"







Raden med pallekarmer er ferdig. Eller, ferdig og ferdig... Den skal kles inn med isoporplater og breie, liggende terrassebord. Blir spennende å se om plantene klarer seg gjennom vinteren.

Tilsammen 9 pallekarmer i dobbelhøyde. Blir noen meter det...


Akeleie i blomst i pallekarmen. Noen som vet hva den heter?


Louise Bugnet - En av mange roser jeg har planta i pallekarmene.

I hagen er den nye muren så og si ferdig, og ovalen er fyllt opp med forholdvis fin singel.

Arild graver bedd til klatreplanter under den lille verandaen.


Jeg tester den nye sitteplassen. Godkjent! - selv rett på en stein...

I beddet under under den lille verandaen vil jeg plante en Lykkefund rose nederst og noe klatrende vintergrønt ovenfor. Vurderer eføy. Tror dere det vil gå bra sammen med Lykkefund? Evnt noen som har andre forslag til vintergrønne klatrere?

4 kommentarer:

  1. Så flinke dere er!
    Steinene på uteplassen er så fine. De holder vel på varmen og gjør plassen ekstra lun, tror du ikke? Blir moro å se alt ferdig.
    Vi fikk også lagt singel på en bitteliten uteplass vi har, og det ble så varmt og lyst, så vi er veldig fornøyde.

    SvarSlett
  2. Her blir det fint ,det blir så lekkert med stein og klatreplanter.
    Herlig farge på klematisen din , Marit.

    SvarSlett
  3. Den akeleien ligner på en som jeg har Aquilegia 'Heidi'
    Går du inn i bloggen min, klikker på lenken oppe til høgre, Mine planter, så finner du bilde av den der. Klikk på etiketten, de stå alfabetisk.

    SvarSlett
  4. Kom tilfældig forbi.
    Smukke planter.
    Tak for kigget.

    SvarSlett